Nieuws

09 juni 2023

Promotie Annemiek Houwen

Op 8 Mei jongstleden verdedigde Annemiek Houwen haar dissertatie ‘Ja, Dit kan zo niet langer! Beeldvorming, kritisch analyseren en genderverhoudingen ...

Lees meer
24 mei 2022

Gevoelig voor geschiedenis. Betekenisgeving en interpretatie in het geschiedenisonderwijs

Mini-symposium Meesterschapsteam GeschiedenisVrijdag 17 juni 2022, 14.00-17.00 uur, locatie Vrije Universiteit, Hoofdgebouw, De Boelelaan 1105, ...

Lees meer
07 april 2022

Interview met Marc Kropman door Alida Jones & Bregje Prent

Interview with Marc Kropman: the journey towards a doctorate degree by Alida Jones & Bregje Prent Embarking on the academic journey towards achieving a ...

Lees meer
15 november 2021

The Routledge Companion to Historical Theory

Op 16 november verschijnt de The Routledge Companion to Historical Theory onder redactie van Chiel van den Akker. In deze bundel worden de uitgangspunten ...

Lees meer
11 december 2019

Kleio themanummer Vakdidactisch onderzoek geschiedenis

Kleio themanummer Vakdidactisch onderzoek In dit nummer (Kleio 5, 2019) staan onder andere bijdragen van Dudoc Alfa onderzoekers Tessa de Leur en Marc ...

Lees meer
01 oktober 2019

“Elementaire Deeltjes – Geschiedenis” uitgebracht

Elke samenleving kent manieren om met het verleden om te gaan. In de negentiende eeuw groeide geschiedenis uit tot een wetenschappelijke discipline, maar ...

Lees meer
23 juni 2018

Verslag symposium Nut en nadeel van geschiedenisonderwijs

Op vrijdag 8 juni 2018 organiseerde het Meesterschapsteam Geschiedenis in samenwerking met de VGN en de afdeling geschiedenis van het Landelijk ...

Lees meer
17 mei 2018

Symposium Nut en Nadeel van Geschiedenisonderwijs: aanzetten voor een nieuw curriculum

Symposium op vrijdag 8 juni 2018, 13.00-17.00 uur, Vrije Universiteit Amsterdam HG-12A33 (Hoofdgebouw, 12e verdieping, zaal 33) De ontwikkelteams Mens ...

Lees meer
RSS